Grutto: de enige manier om vlees te eten

Met een missie om de vleesindustrie te verduurzamen verkoopt Grutto online vlees van goede Nederlandse boeren. Maar hoe vertel je als slagerij jouw verhaal in een tijd waarin minder vlees eten de norm is?

Verteld door een bekend gezicht

Een reden waarom mensen nog steeds vlees eten, is omdat het voedingswaarden bevat die ze bij een plantaardig dieet moeilijk binnenkrijgen.

Door gezondheidsinfluencers zoals Arie Boomsma en Joep Rovers aan het merk Grutto te verbinden, krijgt het merk een positieve associatie en komt er een gesprek op gang over het belang van vlees in je dieet.

area seven onderhield het contact met deze influencers, ontwikkelde briefings met richtlijnen voor de content en zette een campagne op voor Arie Boomsma tijdens het BBQ-seizoen en voerde deze uit.

Shared by many

Door Grutto’s verhaal consistent te delen op alle kanalen en hier en daar een controversieel randje op te zoeken kwam er meer en meer een gesprek op gang over vlees.

Het verhaal van Grutto werd massaal gedeeld op social media, ontving honderden reacties onder social ads en kreeg onder anderen media attention bij Lubach.