Wadden Academy

Een heldere missie om jonge, ambitieuze studenten op te leiden tot professionele koks, gastvrouwen en gastheren, om zo het personeelstekort op de Waddeneilanden te verhelpen. Voorheen opereerden Texel, Ameland en Schier Academy als drie losse merken. Op advies van area seven werden deze krachten gebundeld en onder één sterke naam naar buiten gebracht: Wadden Academy. Dit zou niet alleen de naamsbekendheid vergroten, maar ook de merkherkenning versterken bij de doelgroep. Met deze strategische stap voor ogen was de volgende uitdaging helder: hoe bouwen we een merk dat écht resoneert en aantrekkelijk is voor toekomstige studenten?

Area of expertise: een wervende website

Het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke en wervende website voor Wadden Academy, was het doel. Een website waarin alle essentiële informatie voor studenten helder wordt gepresenteerd. En waar de unieke aspecten van de horeca-opleiding, zoals het wonen, werken en leren op de Waddeneilanden, worden uitgelicht. Daarnaast is de website geoptimaliseerd voor het aantrekken van nieuwe aanmeldingen, met duidelijke call-to-actions en een intuïtieve navigatiestructuur die toekomstige studenten moeiteloos naar hun ideale opleiding leidt.

Door de verschillende expertise binnen het team van area seven werden de marketingdoelstellingen in kaart gebracht en groeide de Wadden Academy uit tot een succesverhaal.

Meerlaagse opdracht

Een sterk, herkenbaar merk bouwen dat niet alleen bekendheid genereert maar ook converteert, is een meerlaagse opdracht. Hierbij is het meetbaar maken van de successen door middel van concrete marketingdoelstellingen van belang. De marketingdoelstelling, groter bereik en meer website traffic hebben we door middel van het werken met advertenties bereikt. Met gedetailleerde targetingopties en aantrekkelijke visuals is er een sterke merkervaring gecreëerd die uitnodigt tot interactie en aanmelding.