Samai

Met een missie om de beste natuurlijke snacks te maken en tegelijkertijd bij te dragen aan een gezondere planeet, verkoopt Samai duurzaam geproduceerde snacks. Hoe bouw je je merkidentiteit online effectief uit en hoe bereik je verschillende doelgroepen?

Van snack naar verhaal, van verhaal naar strategie

Een socialmediastrategie waarbij drie kernpeilers centraal staan, die de merkwaarden weerspiegelen: duurzaamheid, sociale verantwoordelijkheid, en kwaliteit. Voor elke peiler creëerden we content die de unieke identiteit en missie van Samai benadrukt. Dit gaf Samai de mogelijkheid om hun positieve impact te laten zien,

Onder ‘duurzaamheid’ richtten we ons op het minimaliseren van de ecologische voetafdruk, de verantwoordelijke manier van telen en lokale landbouw. Dit gaf Samai de mogelijkheid om hun groene impact te laten zien, wat hielp om bewuste consumenten aan te trekken die duurzaamheid belangrijk vinden.

Een verhaal om op te eten

Daarnaast hebben we de waarden ‘sociale verantwoordelijkheid’ en ‘kwaliteit’ vertaald naar content die zowel informatief als aantrekkelijk was. We focusten op verhalen over lokale initiatieven en het ondersteunen van gemeenschappen. Bij ‘kwaliteit’ gaven we consumenten een kijkje in de keuken. We informeerden over de manieren waarop je de snacks kunt nuttigen en we benadrukten de keuze om gezonder en natuurlijker snacken. Ook lichtten we de ingrediënten en verschillende smaken uit.

De socialmediakanalen zijn een dynamisch platform voor interactie, waar klanten hun mening delen en vragen stellen. Met een goed doordachte contentstrategie en een helder gedefinieerde merkidentiteit is de basis gelegd voor merkloyaliteit, online groei en een community van bewuste consumenten.